Đỗ Thanh Long
Thạc sĩ
Trường Đại học Công nghệ Giao thông vận tải
Đơn vị: Phòng Đào tạo Sau Đại học
Quá trình nghiên cứu khoa học
- stars 1. Các đề tài nghiên cứu khoa học đã tham gia
-
TTTên đề tàiNăm hoàn thànhĐề tài cấp
-
Chưa có thông tin
- stars 2. Các công trình khoa học đã công bố
-
TTTên công trìnhNămNơi công bố
-
1Encouraging pro-environmental consumption: how do descriptive social norms backfire?2025Journal of Social Marketing (SSCI, Q2)
-
2Linking Network Relationships to Green Innovation Practices in Hotels2025Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism (ESCI, Scopus, Q2)
-
3Afterlife karmic beliefs and pro-environmental consumption behaviours of egoistic consumers2025Asian Journal of Social Psychology (SSCI, Q1)
-
4Downward social comparison in explaining pro-environmental attitude-sustainable consumption behavior gap2024Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics (SSCI, Scopus, Q1)
-
5From environmental values to pro-environmental consumption behaviors: the moderating role of environmental information43Current Psychology (SSCI, Q1)
-
6The effectiveness of social norms in promoting green consumption2024Social responsibility journal (ESCI, Scopus, Q1)
-
7Value activation to increase consumers' intention to purchase green apartments2023Property Management (ESCI, Scopus, Q2)
-
8Intrinsic motivation for reducing single-use plastics: The compensation effects of basic psychological needs2022Resources, Conservation & Recycling (SCIE, Q1)
-
9Exclusive impacts of lifestyles on preference for interior public space of high-rise building apartment2022International Journal of Housing Markets and Analysis (ESCI, Scopus, Q2)
-
10Fostering green consumption behaviours among Gen-Y consumers: The relative importance of norms and effectiveness of media information2022Journal of Finance & Accounting Research (Tạp chí tiếng Anh, HV tài chính)
-
11Encouraging pro-environmental consumption behaviour amongst Gen-Y consumers: right messages to different consumers?2022Asia-Pacific Journal of Business Administration (ESCI, Scopus, Q1)
-
12The synergistic impact of motivations on sustained pro-environmental consumer behaviors: an empirical evidence for single-use plastic products2021Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics (SSCI, Q1)
-
13Các nhân tố tác động đến hành vi sử dụng phương tiện công cộng có dùng các ứng dụng công nghệ - Nghiên cứu điển hình đối với dịch vụ Grab Bike2017Tạp chí Nghiên cứu tài chính - kế toán (Tạp chí HV tài chính)
- stars 3. Giáo trình, tài liệu đã xuất bản
-
TTTên giáo trình, tài liệuNămNơi xuất bản
-
Chưa có thông tin
- stars 4. Hướng dẫn sau đại học
-
TTHọc viênTên luận văn, luận ánNăm hoàn thành
-
Chưa có thông tin