Trần Văn Quân
Tiến sĩ
Trường Đại học Công nghệ Giao thông vận tải
Đơn vị: Tạp chí điện tử Khoa học và công nghệ giao thông
Quá trình nghiên cứu khoa học
- stars 1. Các đề tài nghiên cứu khoa học đã tham gia
-
TTTên đề tàiNăm hoàn thànhĐề tài cấp
-
1ANR MODEVIE Modeling of the durability of concrete constructions (The research project of The French National Research Agency)Vai trò: Thành viên tham gia2020Cấp Nhà nước
-
2Nghiên cứu công nghệ cứng hóa đát bùn nạo vét để sử dụng trong san lấp mặt bằng thay thế cátVai trò: Thành viên chính2021Cấp Nhà nước
-
3Ứng dụng mô hình địa hóa học để dự đoán hiệu suất lâu dài của vật liệu bê tông trong môi trường: nước biển và nước thải sinh hoạtVai trò: Chủ nhiệm đề tài2021Cấp Nhà nước
- stars 2. Các công trình khoa học đã công bố
-
TTTên công trìnhNămNơi công bố
-
1Ứng dụng mô hình rừng cây ngẫu nhiên để dự đoán cường độ chịu nén của bê tôngsố 60 - 6/2020Tạp chí khoa học và công nghệ Thủy lợi số 60 – 2020, trang 75-80
-
2Ứng dụng trí tuệ nhân tạo trong dự đoán sức chống cắt của đất sau biến dạngsố 60 - 6/2020Tạp chí khoa học và công nghệ Thủy lợi số 60 - 2020, trang 106-112
-
3Parametric Investigation of Particle Swarm Optimization to Improve the Performance of the Adaptive Neuro-Fuzzy Inference System in Determining the Buckling Capacity of Circular Opening Steel Beams2020Materials
-
4Mô phỏng lan truyền Ion Clo trong môi trường không bão hòa với bài toán hai chiềukỳ 2 - tháng 5/2020Tạp chí Nông nghiệp và phát triển nông thôn - kỳ 2 - tháng 5/2020, trang 77-83
-
5Ảnh hưởng của nước ngầm đến độ bền hóa học của hỗn hợp đất gia cốkỳ 1 - tháng 4/2020Tạp chí Nông nghiệp và phát triển nông thôn - kỳ 1 - tháng 4/2020, trang 48-52
-
6Prediction of Pile Axial Bearing Capacity Using Artificial Neural Network and Random Forest2020Applied sciences
-
7Optimization of Artificial Intelligence System by Evolutionary Algorithm for Prediction of Axial Capacity of Rectangular Concrete Filled Steel Tubes under Compression2020Materials
-
8Extreme Learning Machine Based Prediction of Soil Shear Strength: A Sensitivity Analysis Using Monte Carlo Simulations and Feature Backward Elimination2020Sustainability
-
9Computational Hybrid Machine Learning Based Prediction of Shear Capacity for Steel Fiber Reinforced Concrete Beams2020Sustainability
-
10Sử dụng phần mềm LIFE-365 trong thiết kế các công trình bê tông cốt thép theo độ bềnkỳ 1 + 2 - tháng 2/2020Tạp chí Nông nghiệp và phát triển nông thôn - kỳ 1 + 2 - tháng 2/2020, trang 55-60
-
11Sử dụng mô hình địa hóa học để mô phỏng mô hình tạo phức bề mặt tương tác giữa bê tông và lớp màng chống thấm Bentonitekỳ 1 - tháng 5/2020Tạp chí Nông nghiệp và phát triển nông thôn - kỳ 1 - tháng 5/2020, trang 103-108
-
12Mô phỏng quá trình thủy hóa xi măng có sử dụng tro bay, muội silic bằng công cụ số VCCTL2020Tạp chí khoa học và công nghệ Thủy lợi, số 59/2020, trang 16-22
-
13Prediction of soil loss due to erosion using support vector machine model2020Vietnam Journal of Earth Sciences, 42(2), 253-260
-
14Development of Hybrid Machine Learning Models for Predicting the Critical Buckling Load of I-Shaped Cellular Beams9Applied Sciences
-
15Sử dụng mô hình số để dự báo khả năng hấp thụ ion Cl- của vật liệu xi măng và phụ gia khoáng2019Tạp chí Nông nghiệp và Phát triển Nông Thôn, số 12/2019, trang 58-64
-
16Temperature effects on chloride binding capacity of cementitious materials2019Magazine of Concrete Research
-
17Development of an AI-model to Measure Traffic Air Pollution from Multi-Sensor and Weather Data2019Sensors
-
18Geochemical modelling for prediction of chloride diffusion in concrete exposed to seawater2019CIGOS 2019, Innovation for Sustainable Infrastructure, Springer Singapore
-
19Development of an AI Model to Measure Traffic Air Pollution from Multisensor and Weather Data2019Sensors
-
20Requirements and possible simplifications for multi-ionic transport models – Case of concrete subjected to wetting-drying cycles in marine environment2018Construction and Building Materials
-
21New model for chloride reactive transport in concrete including thermodynamic equilibrium, kinetic control and surface complexation2018Cement and Concrete Research
-
22A numerical model including thermodynamic equilibrium, kineticcontrol and surface complexation in order to explain cation type effecton chloride binding capability of concrete2018Construction and Building Materials
-
23The advantages of using a geochemical transport model including thermodynamic equilibrium, kinetic control and surface complexation to simulate the durability of concretes exposed to chlorides and sulfates2018European Journal of Environmental and Civil Engineering
-
24A geochemical model for analyzing the strength increase mechanism of stabilized soil incorporating natural pozzolan, cement and lime2018Proceedings of China-Europe Conference on Geotechnical Engineering
-
25External sulfate attack of cementitious materials: New insights gained through numerical modeling including dissolution/precipitation kinetics and surface complexation2017Cement and Concrete Composite
-
26Requirements and possible simplifications for transport models chloride ions in concrete subjected to wetting-drying cycles in marine environment20169th International Concrete Conference, 4 - 6 July 2016, University of Dundee, Scotland
- stars 3. Giáo trình, tài liệu đã xuất bản
-
TTTên giáo trình, tài liệuNămNơi xuất bản
-
Chưa có thông tin
- stars 4. Hướng dẫn sau đại học
-
TTHọc viênTên luận văn, luận ánNăm hoàn thành
-
1Nguyễn Khắc NamNGHIÊN CỨU SỰ ĂN MÒN BÊ TÔNG CỐT THÉP TRONG MÔI TRƯỜNG NƯỚC THẢI ĐỐI VỚI CÔNG TRÌNH HẠ TẦNG KỸ THUẬTTrình độ: Thạc sĩ2019